/* terug naar de top button */ /* einde terug naar de top */
Selecteer een pagina

Vind verkoopleads bij u in de buurt

  • Geef uw onderneming een stimulans
  • Ontmoet meer klanten uit uw regio
  • Ontvang gekwalificeerde, up-to-date koper en verkoper leads.

Wat is een lead?

Een lead is iemand die mogelijk zijn huis wil verkopen. Dit begint vaak bij een waardebepaling van een woning. Men denkt er over na om een huis in de verkoop te zetten en is geïnteresseerd om te weten wat deze zal opleveren. Ook kan iemand een aanvraag tot meer informatie over de mogelijkheden bij een makelaar doen.

Deze mogelijke nieuwe klant noemen we ook wel een lead. Iemand die op zoek is naar een makelaar kan dit doen via speciale sites die de contactgegevens doorsturen naar makelaars die voldoen aan de vraag van de aanvrager (de lead).

De websites die deze aanvragen doorsturen naar makelaars in de regio van de aanvrager noemen we leadgeneratie sites (LeadGen). Leadgeneratie is een technologisch ondersteunde wetenschap geworden en dit vindt zeer veel plaats.

Makelaarsleads stuurt een lead altijd door naar één makelaar. Er kan uiteraard niet gegarandeerd worden dat de mogelijke klant geen waardebepaling of informatie aanvraag bij een andere makelaar heeft gedaan.

Verkoopleads in de praktijk

Een verkooplead is dus een potentiële nieuwe klant. Soms is een lead al bekend met jouw organisatie en diensten, maar vaak is het iemand waarmee je nog nooit eerder contact hebt gehad.

Een informatie aanvraag ziet men daarom ook als een lead, omdat het uiteindelijke doel is het object van de klant in de verkoop te krijgen. Ook het achterlaten van contactgegevens op de website wordt gezien als een lead.

Wat is een goede verkooplead?

  • Er zijn juiste contactgegevens verstrekt in de aanvraag (telefoon, e-mail en adresgegevens)
  • Leads die de potentie hebben om een opdracht te worden

Wat is geen goede verkooplead?

  • Er zijn onjuiste contactgegevens verstrekt in de aanvraag (telefoonnummer of e-mail adres niet in gebruik)
  • De lead heeft niet de intentie om zijn/haar huis te verkopen.
  • De lead reageert niet na meerdere pogingen om contact op te nemen via telefoon en e-mail.

Een lead die na meerdere pogingen om contact op te nemen nog steeds niet reageert kan afgekeurd worden als lead. Hierbij is er geen mogelijkheid om de lead te overtuigen en zo tot een opdracht te komen.

Een lead die zich nog aan het oriënteren is, echter, rekenen we wel als lead. Hier kan een opdracht uit worden gehaald. Ook een lead die het niet eens is met het betalen van eventuele kosten wordt wel als lead gezien. Ook hier kan de lead met een goed verhaal overtuigd worden van de werkzaamheden van de makelaardij.

Leads snel opvolgen
Het is altijd van belang een lead snel op te volgen. Wanneer men na een aantal opeenvolgende pogingen telefonisch geen contact krijgt kan er een e-mail verzonden worden.

Een lead die geen interesse meer heeft omdat er te lang is gewacht met contact opnemen wordt wel als lead gezien.

Wilt u uitleg over het concept?

Hulp nodig bij de follow-up van de leads?

Volumekorting?

Heeft u andere vragen over Makelaarsleads.nl vul dan hieronder uw gegevens in.
Wij nemen binnen 24 uur contact met u op!